Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

24/3

Av mattjatgnat - 24 mars 2013 10:53


Efter en sådan förhållandevis rejäl frukost kommer lunchen att få bestå av två rumsvarma, stora, mjuka apelsiner. Middagsplanerna låter jag bero tills jag vet hur akut hungrig, eller icke-hungrig jag kommer att vara. Med denna braiga frukost och den planerat c-vitamin späckade tunna lunchen så kommer middagen i alla fall inte ge upphov till dålig-känslor. Misstänker att det antingen blir rotfrukter i ugn till en quornhistoria och eventuellt i sällskap av den sorgliga fetaosten som ligger och snyftar i mitt kylskåp. Återkommande trend hos mig: äta ungefär samma sak flera dagar i rad tills jag kommer på något roligare att äta. Eller roligare var kanske att ta i, mer som något annat, mestadels för att maten tar slut.


Frukosten blev dock något varierande från gårdagens då jag använde mig av ett i huvudsak rött äpple, till skillnad från gårdagens grön-gula. Jag vet allvarligt talat inte vad det är för fel på mig som laddar upp bilder på grötfrukostar...
Jag får helt sonika se för vad det är: min magdagbok har drabbats av en släng av evolution och flyttat ut på nätet och blivit ackompanjerad av bilder. Åtminstone så väger jag inte mitt intag längre. Jag vet dock att borde skaffa mig en hobby istället...

In
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

9/4

Av mattjatgnat - 9 april 2013 21:38

9/4 500g jordgubbar, 2 äpplen, 2 avokado, 1 apelsin 2 sojakorvar, bladsallad med gurka och dressing. 2 glas vin....

8/4

Av mattjatgnat - 9 april 2013 21:36

3 äpplen, 3 kiwi, 1 apelsin, 1 smoothie på 2 avokado, 4 dl provivadryck, 2 dl frysta hallon. 2 sojakorvar, 1 avokado, bladsallad, dressing, 1 glas vin...

7/4

Av mattjatgnat - 7 april 2013 21:50

3 päron, 2 äpplen, 2 kiwi Avokado, sallad, dressing katrinplommon,katrinplommon. Katrinplommon mörk choklad mörk choklad mörk choklad katrinplommon mörk choklad katrinplommon mörk choklad mörk choklad katrinplommon Sojakorv m wokade grönsaker, d...

6/6

Av mattjatgnat - 6 april 2013 22:49

10:00: havregrynsgröt m hallon, 1 äpple och 500 g vindruvor. 1 stort glas provivadryck. 17:00: bladsallad, 1 avokado, tomater 250g, geggdressing samt olivolja, 2 kokta ägg utan vita. 150 g rostade hasselnötter. 1 stort glas provivadryck 22:30: kok...

6/6

Av mattjatgnat - 6 april 2013 22:48

Morgonpromenad m vristvikter 120 min. Lätt crosstr 30 min plus lite styrka...

Ovido - Quiz & Flashcards